Jan's moestuin

2/09/2008

januari 2008

Groente in de kelder:
In januari hadden we de beste witlof van het jaar. In mijn kelder was het lekker koud en hoe kouder hoe dikker de witlofkroppen.



Groenten van vorig jaar op de tuin:
Dit weekend (eigenlijk begin februari) ben ik eens gaan kijken wat er nog op mijn tuin staat. Af en toe eten we uit de tuin zoals worteltjes, aardpeer, pastinaak:



Hier zie je van links naar rechts; haverwortel, schorseneer en pastinaak.



Af en toe maak ik nog een lekkere verse salade met cichorij, sla en veldsla.


Binnenkort komen daar weer kruiden bij:



De kervel is ook nog erg mooi, misschien wat voor een soepje?



Wellicht is de snijbiet binnenkort ook nog te eten.



Ik vond nog een paar mooie bloemkoolplantjes en een witte koolplantje. Misschien willen ze nog verder groeien. Ze zijn niet te groot, dus misschien gaan ze nog niet schieten. Ik heb ze maar verpoot.

Dit is zoals winterspinazie er begin februari uit moet zien (lastig he die lage zon bij het fotograferen):



De spinazie hieronder is iets te wild gaan groeien in de herfst. Ik weet niet of die goed te oogsten is dit voorjaar, maar anders is het mooie groenbemester geweest.




Groente in de kas:

Begin januari heb ik veldsla, spinazie en radijs gezaaid in de kas:



Ik ben dit weekend druk aan het opruimen geweest op de tuin. Ik heb ook alvast compost uitgereden, dan kunnen de zaden die er inzitten kiemen. Binnenkort nog verder opruimen mest uitrijden en spitten. Spinazie, radijs, tuinbonen, erwten en worteltjes kunnen ook al weer gezaaid worden.

Labels: