Jan's moestuin

6/22/2008

hagel juni 2008



De weersverwachtingen waren voor later op de dag slecht, maar de hagel kwam eerst in Arnhem en dat is ver weg. 's Ochtends heb ik nog lekker gezeild met veel gespetter door de toenemende wind.



Ik was in de tuin sla aan het plukken voor het eten toen het begon te rommelen. Ik dacht eerst dat het ten zuiden van ons langs ging, maar helaas hier kwam ook hagel naar beneden:



Volgens mij zijn duiveneieren groter, maar ze waren toch wel meer dan een centimeter (tot drie centimeter in doorsnede.



De tuin maakte al snel een verzopen indruk en er was flink wat schade aan de bladeren. Ik hoop dat het meeste er wel doorheen gaat groeien.



Met dank aan mijn vrouw klik voor de (helaas niet altijd) mooie foto's.

Volgende keer wat positievers.

Labels:

4 Comments:

  • Hoi Jan,
    Heeft de groente, de hagel goed overleefd? Hersteld zich het nog?
    Ik woon in de achterhoek en wij hebben ook net geluk gehad. De hagelkorrels waren als kleine knikkers... in twente waren het eieren die vielen! Veel mais en aardappelland zijn totaal vernield. En hele kassen in Duitsland zijn vernietigd. Groetjes Lisette

    By Blogger LEKE, at 9:25 a.m.  

  • Beste Lisette,

    Mooi dat je ook weinig schade hebt.

    De schade hier valt gelukkig ook mee. De pompoenen en courgettes groeien gelukkig goed door. De bonen hebben wat kapot blad, maar dat hersteld wel.
    Sla heb ik toch genoeg, dus die paar kapotte kroppen maakt niet zo veel uit.
    De spitskool was ook wat beschadigd, maar die zit al in de vriezer afgezien van het deel wat we opgegeten hebben.

    Het groeit trouwens fantastisch in jouw tuin. Een hele mooie plek waar jullie wonen zo te zien.

    Bedankt voor je belangstelling.

    Met vriendelijke groeten,

    Jan.

    By Blogger jansmoestuin, at 3:22 p.m.  

  • Hoi Jan,

    Het is hier inderdaad heerlijk wonen op de boerderij. Veel vrijheid en de ruimte.... ook al is de moestuin reeds te klein voor al mijn plannen. Dit jaar is het eerste jaar. De moestuin bevalt mij zo goed dat ik volgend jaar ook graag "bijzondere" groenten verbouwen. Soorten die niet iedereen heeft. Weet jij nog een leuk adresje voor zaad? Groetjes Lisette

    By Blogger LEKE, at 9:49 a.m.  

  • En bedankt voor de link!
    Lisette

    By Blogger LEKE, at 9:57 a.m.  

Een reactie posten

<< Home